.flickskola.


"Hur är det att gå på en flickskola?" denna fundering får jag ofta. Lika bra att reda ut det en gång för alla. 
 
Jag tycker att det är mysigt, annorlunda och lite roligt. Det är mycket interna saker på skolan och en helt annan känsla från vad jag mött på på tidigare skolor. Man kan gå i korridoren och fixa trosorna, man byter om till idrotten utan att vända sig om iför lärare, vänner och ovänner, man kan skoja om allt och ingenting och det är väldigt mycket snack om killar och blommor och bin. Haha. Det blir inte samma grej som när det är killar runt och alla blir mer "öppna". Det är typ som om att ha sleepover varje dag, då man ligger och pratar natten lång om allt och ingenting. Skolan har en väldigt stark sisterhood som jag verkligen diggar. 
 
Sedan måste jag också säga att det är tråkigt att inte gå med killar. Det blir ju att man inte alls har samma kontakt med det andra könet (xD). Jag hade nog hellre velat gå på en skola med blandade tjejer och killar men för dessa 9 månader fungerar det och det blir på så sätt annorlunda. 
 
Igår kom det in några snygga killar på skolan från pojkskolan på andra sidan gatan. Då blev det genast fnitter i klassrummen, såg att mina klasskamrater sättade till håret och hållningen och alla blev fnissiga. Killarna som skulle gå runt och informera alla klasser om en kommande konsert blev likadana, de vart nervösa och skakiga. Jag satt mest och skratta åt hur alla verkligen sträckte på sig och puta. 
 
Man visar underkläder hejvilt trots att det är absolut förbjudet...
Bilden är oklar
 
Och Thandie, en syster
 
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR